lördag 26 oktober 2013

En han blir till hon...

Jaha, då har man då fått vara med om att en av kattungarna i ens kull plötsligt bytt kön!
Jag vet ju att det händer hela tiden, även hos erfarna uppfödare. Så nu kanske man kan få börja kalla sig just det, erfaren uppfödare, när det drabbar en själv. Jag har aldrig tyckt att det har varit svårt att könsbestämma kattungar, jag var bombsäker på att det var två killar. Och ja, jag tittade efter flera gånger under första dygnet och även någon dag senare. Då var det två killar. (Tyckte jag)

Det värsta var att jag hunnit avtala med en ev spekulant som skulle komma och titta på söndag, och hon skulle bestämt ha en hane, det visste jag, eftersom hennes gamla blå britthane Adam från Smuggler's uppfödning gått bort. Så nu var det bara att meddela att ett misstag begåtts... Nu visade det sig att dom kommer och tittar i alla fall, dottern i familjen var visst bestämd på den punkten!

I dag har jag också försökt fota de små, men usch vad det är svårt att få bra bilder. Är inte alls nöjd, speciellt den lilla chokladen är otroligt svår att ta bra bilder på. 

Men nu har jag till slut efter stor vånda bestämt vad kattungarna ska heta!
Filmtema, det har jag vetat hela tiden, men det finns mycket att välja på.
Nu kan jag i alla fall presentera:
 
S*Razzlecat's Ps I Love You, BRI n 24, hona


 

  Och storebrors namn blir:

S*Razzlecat's Armageddon , BRI b 24, hane
 
 




1 kommentar:

  1. Som sagt könsbyte händer oftare än man tror. Min trond var 4 månader när han omvandlade sig, fick bollar och blev en hane.... Detta hände ytterligare en "hona" i samma kull så även om man ser fel så kan det gå betydligt längre innan de små rackarna bestämmer sig för vilket kön de har ....

    SvaraRadera

Lämna gärna dina tassavtryck!