tisdag 16 juni 2020

Fyra killar...igen!

Eftersom föra kullen blev så lyckad tvekade jag inte att göra om exakt samma parning.
Och den 19 maj kom dom, återigen en kull på fyra grabbar! Lite snöpligt, då det var flera som väntade på att få köpa en en hona efter denna kombination, men det vill sig inte riktigt då det kommer till att tillverka honor tydligen.
Men allt gick smidigt och bra, och det är jag förstås glad och lättad över.
Fyra svartspotted och en svarttabby denna gång, så lite skiljde det sig från förra kullen.
Temat på kullen blir låtar av Sia Furler en artist jag bara älskar!
Känns inte helt fel då mamma katt heter just Sia.

 Sia Furler – Wikipedia  Sia Furler – Wikipedia

Nu har de hunnit bli fyra veckor, och som vanligt är det dags för fotografering. Svettigt värre, då de inte är så samarbetsvilliga och snabbt kryper ut ur bild. Är man då ensam som ska försöka få allt att fungera rinner tiden fort iväg. Av 150 bilder blir det kvar ett 20-tal som duger att spara, varav en del är rätt tveksamma.

I går åkte jag och Abby till Petvet för att HCM-skanna hennes hjärta. Allt såg utmärkt ut, så nu kan hon äntligen få bli mamma! Men det får vänta tills i höst, jag vill bara ha en kull i taget.

Här kommer lite bilder:


S*Razzlecat's Wild One, svartspotted hane





S*Razzlecat's Unstoppable, svartspotted hane






S*Razzlecat's The Greatest, svarttabby hane





S*Razzlecat's Titanium, svartspotted hane







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna dina tassavtryck!